تماس رایگان تحت وب
Telegram
مبلغ جمع آوری برای خیریه

سوالات حساب کاربری

آیا جهت استفاده از خدمات وب سایت شرط سنی وجود دارد ؟

بله ، حداقل سن جهت استفاده کاربران از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی پایاپال 18 سال تمام مي باشد .

براي ارسال مدارک احراز هويت داشتن چه مدارکی الزامي است؟

مدارک مورد نیاز حساب حقیقی :
1-اسکن رنگی کارت ملی
2-اسکن رنگی شناسنامه
3-اسکن قبض خدمات شهری ( برق یا ... )
مدارک مورد نیاز حساب حقوقی :
1-اسکن رنگی کارت ملی مدیر شرکت
2-اسکن رنگی شناسنامه مدیر شرکت
3-اسکن رنگی اساسنامه رسمی شرکت
4-اسکن رنگی آگهی تاسیس یا روزنامه رسمی

آیا امکان عضویت با اطلاعات شخص دیگر و یا ثبت اطلاعات هویتی مستعار و یا جعلی وجود دارد ؟

خیر ، امکان ثبت اطلاعات هویتی شخص دیگری وجود ندارد و هر فرد می بایست عضویت خود را بر اساس اطلاعات ثبت شده در مدارک شناسایی وارد نماید، اطلاعات ثبت شده توسط کارشناسان بخش احراز هویت با مدارک ارسالی مطابقت داده می شود و در صورت وجود نقص و مشکلی حساب کاربری شما تایید نمی گردد.

آيا کاربر مي تواند چندين بار در پایاپال عضو شود؟

خير ، بدليل اين که عضويت در پایاپال بر اساس کد ملي و ايميل اشخاص است ، به طور خودکار از عضويت بيش از يک بار در سايت جلوگيري مي شود.

آیا امکان تغییر نام شخص به نام شرکت و یا موسسه وجود دارد؟

بله ، چنین امکانی در صورت ارائه مدارک شرکت و یا موسسه وجود دارد ، همچنین لازم به ذکر است جهت این منظور ابتدا می بایست اکانت کاربری به نام مدیرعامل آن شرکت ایجاد گردد.

در صفحه پروفایل ثبت شماره تلفن ثابت اجباری است ، در صورت نداشتن تلفن ثابت چه باید کرد؟

با توجه به آنکه وب سایت دارای سیکل مالی و پرداخت است ارسال کلیه اطلاعات اعلام شده اجباری می باشد ، در صورتی که دارای شماره تلفن ثابت نمی باشید شماره یکی از بستگان درجه یک خود را وارد نمایید.

در چه صورتی حساب کاربری فرد مسدود میگردد ؟

پایاپال به همه کاربران توصیه می کند قبل از ثبت نام در سامانه پایاپال سیاست امنیت اطلاعات و هم چنین قوانین اجرایی سایت را مطالعه کنند ، عضویت در سایت به منزله قبول این قوانین است ، اما اگر کاربری بر خلاف قوانین مربوطه اقدامی انجام دهد پایاپال با اعلام دلایل خود از طریق ایمیل به کاربر خاطی مسدودی حساب کاربریش را اعلام می کند .

اگر کاربری مدتی از حساب کاربری خود استفاده ننماید ، حساب کاربری فرد مسدود و یا معلق میگردد ؟

پس از عضویت و فعالسازی کامل ، حساب کاربری برای همیشه فعال می ماند .

اتباع خارجی قادر به عضویت در آرین پال هستند؟

پس از عضویت از طریق پشتیبانی پیگیری نمایید.

هنگام تکمیل فرم ثبت نام شماره تلفن همراه را اشتباه وارد نموده و کد فعالسازی را دریافت نکردم ، جهت اصلاح چگونه اقدام کنم؟

امکان اصلاح شماره تلفن همراه توسط شما وجود ندارد ، شما باید با مراجعه به منوی پشتیبانی ، ارسال تیکت مشکل خود را به بخش احراز هویت از طریق تیکت ارسال نمایید.

سوالات مالی

کارمزد در پایاپال چگونه محاسبه میگردد ، آیا شامل سقف می باشد؟

میزان کارمزد برای درگاه غیر مستقیم 0.5 درصد و برای درگاه مستقیم 1 درصد از هر تراکنش می باشد و همچنین سقفی برای آن مشخص نشده است .

برای ثبت نام در پایاپال کاربر باید هزینه ای پرداخت کند؟

خیر ، عضویت در پایاپال رايگان بوده و شامل هيچ هزينه ای نمي شود ، تنها کارمزد در ازای تراکنش های ورودی می باشد که توسط مشتری یا صاحب درگاه پرداخت می گردد..

چطور می توانم شناسه پیگیری مربوط به یک تراکنش را بدست آورم؟

لطفا با بانک مورد نظر تماس گرفته و "شناسه پیگیری بانک" را دریافت نموده و اعلام فرمایید:
بانک سامان : 84080-021
بانک ملت : 27312731-021
بانک پارسیان: 2318-021
بانک ملی: 42739000-021
بانک پاسارگاد: 23505-021
ایران کیش: 85949-021
فنآوا کارت: 43695000-021
آسان پرداخت: 83333-021

تسویه حساب پایا به چه صورت می باشد؟

کلیه تسویه های شتاب و پایا بین 1 دقیقه تا ۲۴ ساعت از سوی پایاپال ثبت و تایید میشود . پایاپال تمام تلاش خود را میکند تا تسویه ها در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گردد.
ساعات تایید حواله پایا از طرف بانک 5:20 ، 8:50 ، 10:50 ، 12:50 ، 14:50 ، 17:20 ، 19:20 بوده و یک تا دو ساعت بعد از تایید بانک، پول به حساب شما واریز خواهد شد.
حداقل مبلغ جهت درخواست تسویه حساب، 5.000 تومان می باشد ، هیچگونه حداکثر مبلغی جهت تسویه وجود نداشته و تا هر مبلغی را میتوانید ثبت فرمایید.

چه تفاوت هایی بین حواله های پایا و کارت به کارت وجود دارد؟

حواله های پایا از زمان صدور تا واریز به حساب حداکثر نیازمند یک روز کاری زمان می باشند و فقط در روزهای کاری و ساعات اداری قابل صدور می باشند ، در صورتی که حواله های کارت به کارت به صورت آنی به حساب مقابل واریز می گردند و با توجه به مبلغ حواله شامل کارمزد بانکی نیز میگردد.

چه تفاوت هایی بین حواله های پایا و کارت به کارت وجود دارد؟

حواله های پایا از زمان صدور تا واریز به حساب حداکثر نیازمند یک روز کاری زمان می باشند و فقط در روزهای کاری و ساعات اداری قابل صدور می باشند ، در صورتی که حواله های کارت به کارت به صورت آنی به حساب مقابل واریز می گردند و با توجه به مبلغ حواله شامل کارمزد بانکی نیز میگردد.

آیا امکان معرفی حساب بانکی مشترک در بخش حساب های متصل وجود دارد؟

بله ، در صورتی که کاربر عضو یکی از اعضای آن حساب مشترک باشد ، چنین امکانی وجود دارد.

آيا هر تراکنشي شامل کسر کارمزد مي شود؟

در پایاپال فقط تراکنش هاي ورودی يعني واريز وجه از حساب بانکی مشتری به حساب پایاپال کاربر شامل کارمزد مي باشد و اين کارمزد براي همه تراکنش ها ثابت است و همچنین قابل تنظیم می باشد که از مشتری یا شما کسر گردد .

آیا امکان معرفی حساب بانکی به نام شخص دیگر جهت امور تسویه حساب وجود دارد؟

چنین امکانی وجود ندارد و الزاماً حساب بانکی معرفی شده باید به نام شخص عضو باشد.

وجوه پرداختي هنگام خريد مشتري چگونه به حساب فروشنده ( کاربر پایاپال ) منتقل مي شود؟

پس از انتخاب محصول در وب سایت فروشنده توسط خریدار و انجام پرداخت در صفحه بانک مبلغ پرداختی در همان لحظه به حساب پایاپال فروشنده واریز و با توجه به مدت زمان انتظار آن حساب ، فروشنده در هر زمان قادر به ثبت درخواست برداشت و یا استفاده از آن مبلغ می باشد.

آیا امکان انتقال وجه از یک حساب پایاپال به حساب شخص دیگری در پایاپال وجود دارد؟

بله ، امکان انتقال وجه داخلی بین حساب افراد مختلف در پایاپال وجود دارد ، جهت این منظور می بایست به بخش انتقال وجه بین کاربران مراجعه نمایید ، این انتقال شامل کارمزد نمی باشد .

در پایاپال چند روز پس از درخواست کاربر درخواست های برداشت وجه ، واریز می شوند؟

به طور معمول با توجه به قوانین موجود و سیکل تضمین پرداخت به تمامی پرداخت کنندگان در ابتدای فعالیت درخواست های برداشت وجه نیازمند گذشت 24 ساعت زمان می باشند ، کاربران فعال و بدون مشکل که حسن انجام کار آنها اثبات و دارای گزارش تخلف و یا شکایتی از سوی پرداخت کنندگان نباشند درخواست های خود را حداکثر کمتر از مدت اعلام شده پس از درخواست دریافت می نمایند.

آیا امکان معرفی چندین حساب بانکی جهت تسویه حساب وجود دارد؟

بله ، شما می توانید هر تعداد از حساب های بانکی عضو شتاب خود را جهت امور تسویه حساب در بخش حساب های متصل معرفی و ثبت نمایید.

نحوه برداشت مبالغ حاصل از فروش که به عنوان اعتبار در حساب کاربری نمایش داده می شود را توضیح دهید؟

در ابتدا باید با مراجعه به منوی امورمالی ، اطلاعات حساب بانکی خود را ثبت نمایید پس از دریافت تاییدیه ، با مراجعه به منوی تسویه حساب ، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید .

پس از ثبت درخواست تسویه حساب چگونه از وضعیت واریز وجه و جزئیات آن اطلاع یابیم ؟

پس از ثبت درخواست تسویه حساب ، درخواست شما در لیست انتظار واریز قرار خواهد گرفت و درتاریخ اعلام شده هنگام ثبت به حساب بانکی شما واریز و ایمیل اطلاع رسانی آن ارسال ( در صورت فعالسازی پیامک آن نیز ارسال میگردد) و جزئیات آن حواله را می توانید در همان منوی تسویه حساب ها مشاهده نمایید .

در صورت وجود اختلاف بین فروشنده و پرداخت کننده ، پایاپال بر چه اساسی در این میان تصمیم گیری می کند؟

پیرو قوانین موجود با توجه به مستندات موجه ارائه شده توسط دو طرف پایاپال بررسی های خود را انجام می دهد.

پرداخت کننده مدعی است پرداختی را انجام داده ولی مبلغ آن به حساب کاربری من واریز نگردیده است ؟

در صورتی که پرداخت کننده ای مدعی انجام پرداخت است ولی آن مبلغ به حساب کاربری شما واریز نگردیده است شما و یا پرداخت کننده باید اطلاعات دقیق پرداخت را جهت بررسی وضعیت پرداخت انجام شده از طریق بخش پشتیبانی ( ارسال تیکت ) به بخش تراکنش های ناموفق ارسال نمایید.

چگونه می توانم درخواست تسویه حساب خود را لغو کنم؟

برای اولین بار در بین درگاه های واسط پرداخت ، پس از ثبت درخواست تسویه، امکان لغو تسویه حساب وجود دارد.

آیا پول واریزی مشتریان من توسط درگاه پایاپال ، مستقیما به حساب بانکی بنده واریز میگردد؟

خیر، پس از پرداخت هزینه از سوی مشتریانتان، مبلغ مورد نظر به حساب پایاپال شما واریز می شود. سپس پس از ثبت درخواست تسویه از سوی شما و تایید آن از سمت پایاپال ، مبلغ به حساب بانکی معرفی شده شما منتقل می گردد.

درگاه های پایاپال چه تفاوتی باهم دارند؟

در درگاه غیر مستقیم، مشتری ابتدا به صفحه ی پایاپال متصل شده، سپس به درگاه بانکی هدایت می شود. نام پذیرنده در صفحه ی پرداخت بانکی، " پایاپال " درج شده و کارمزد این درگاه 0.5 درصد می باشد.
در درگاه مستقیم ، مشتری مستقیما به صفحه ی پرداخت بانکی هدایت می شود. در این روش نیز نام پذیرنده در صفحه ی پرداخت بانکی ، " پایاپال " درج شده و کارمزد این درگاه 1 درصد می باشد.
در درگاه اختصاصی ، مشتری مستقیما به صفحه ی پرداخت بانکی هدایت می گردد. نام پذیرنده در صفحه ی پرداخت بانکی، نام شرکت یا کسب و کار شما درج شده و کارمزد این درگاه 1.5 درصد می باشد.

موجودی حساب من کمتر از 5.000 تومان می باشد. چگونه میتوانم موجودی خود را برداشت کنم؟

حداقل موجودی قابل برداشت در پایاپال 5.000 تومان می باشد. لذا جهت برداشت موجودی خود، ابتدا موجودی اکانت خود را به میزان حداقل 5.000 تومان افزایش داده، سپس درخواست تسویه حساب خود ثبت فرمایید.

سوالات درگاه پرداخت

آیا برای داشتن درگاه پرداخت پایاپال نیازی به نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت و معدن می باشد؟

خیر، داشتن نماد اعتماد الکترونیک ( اینماد ) و یا گذاشتن لوگو نماد اعتماد الکترونیک در سایت اجباری نمی باشد ، اما توصیه میکنیم که نماد اعتماد الکترونیک را برای وب سایت خود تهیه نمایید.

امکان معرفی وبلاگ و پیاده سازی روال اتصال به درگاه در وبلاگ وجود دارد؟

بله ، وبلاگ ها مانند وب سایت می توانند با استفاده از لینک پرداخت و یا دکمه پرداخت از خدمات درگاه پرداخت پایاپال استفاده نمایند ، همچنین سرویسی برای ارائه درگاه پرداخت شخصی در نظر گفته شده است.

آیا می توان شناسه درگاه اتصال به درگاه یک وب سایت را در وب سایت دیگر خود نیز استفاده نمود؟

در صورتی که دامنه فعال شما دارای دامنه های مستعار دیگر می باشد ، می توانید از طریق بخش تنظیمات درگاه اقدام به معرفی آنها نموده که از طریق آنها هم بتوانید به درگاه پایاپال متصل شوید در غیر این صورت می بایست هر یک از وب سایت خود را به صورت مجزا در پنل کاربری ثبت نمایید.

آیا در پایاپال امکان اتصال مستقیم به درگاه بانک امکان پذیر می باشد؟

بله ، امکان اتصال مستقیم به درگاه بانکی بدون نمایش آدرس سایت پایاپال وجود دارد و کارمزد آن 1 درصد می باشد .

آیا امکان حذف درگاه از حساب کاربری وجود دارد؟

با توجه به روابط سیستمی و همچنین ثبت سابقه فعالیت امکان حذف واقعی درگاه وجود ندارد و تنها در صورت تمایل و یا نیاز کاربر نام درگاه به صورت فیزیکی از لیست نمایشی حذف میگردد.

در صورتی که در پنل کاربری چند وب سایت جداگانه ثبت شده باشد ، چگونه مطلع شوم پرداخت انجام شده مربوط به کدام وب سایت بوده است؟

پرداخت هر یک از وب سایت های شما به صورت جداگانه با نام همان وب سایت ثبت میگردد و شما می توانید با مراجعه به منوی مدیریت پرداخت ها گزارش های جامع و کاملی را از پرداخت های روزانه هر وب سایت مشاهده و در صورت تمایل فایل اکسل آن را دریافت نمایید.

آیا امکان فعالسازی مجدد درگاه مسدود شده کاربران وجود دارد؟

در صورتی که علت مسدودی سازی درگاه تخلف کاربران و شکایت پرداخت کنندگان باشد ، خیر به هیچ عنوان چنین امکانی وجود ندارد ، در صورتی که به درخواست خود کاربر درگاه مسدود شده باشد بله امکان رفع مسدودی آن وجود دارد.

در پایاپال امکان دریافت درگاه اختصاصی به همراه نمایش نام وب سایت در صفحه بانک وجود دارد؟

بله ، در حال حاضر امکان ارائه درگاه اختصاصی ایران کیش ، بانک سامان و پارسیان با توجه به شرایط اعلام شده وجود دارد ، ولی امری زمان بر می باشد و باید تیکت مربوط به آن را از بخش درگاه اختصاصی ارسال نمایید .

در هنگام برقراری اتصال به درگاه فرایند دچار مشکل و خطا می شود ، علت آن چیست؟

جهت بررسی دقیق مشکل و رفع آن لطفا مشکلات و درخواست های خود را از طریق بخش پشتیبانی ارسال تیکت به بخش مربوطه ارسال نمایید.

سوالات فنی

مشتری های وب سایت بنده با خطای HTTP Error روبرو می شوند، چگونه می توانم این مشکل را برطرف کنم؟

این مشکل ناشی از غیرفعال بودن ماژول soap و تابع fsockopen روی سرور سایت شما می باشد که جهت رفع این مشکل باید با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید.

هنگام فعال کردن پلاگین با خطای server error 500 مواجه می شوم، علت چیست؟

خطای 500 مربوط به مشکلاتی در هاست شما بوده که جهت رفع آن لطفا با پشتیبانی هاست وب سایت خود تماس حاصل فرمائید.